sobota , 18 Listopad 2017
Strona Główna | WYDARZENIA | Aktualności | Inwestycja Budimexu na Zaspie
Fot. Google Earth
Fot. Google Earth

Inwestycja Budimexu na Zaspie

Rada dzielnicy Zaspa MłyniecInwestycja firmy Budimex Nieruchomości na dawnym pasie startowym wzbudza wiele emocji wśród mieszkańców Zaspy. Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec postanowiła ustosunkować się do pytań osób mieszkających na Zaspie, których obawy zdają się nie mieć końca.

Czy zapewniono odpowiednią liczbę miejsc postojowych nowym mieszkańcom? Czy mieszkańcy istniejących już bloków numer 4 i 6 będą mieli gdzie parkować?

Przewidziano wystarczającą liczbę miejsc postojowych. Będą w garażu podziemnym, ale i na zewnątrz. Prowadzimy rozmowy z inwestorem i przedstawicielami miasta nad dodatkowymi rozwiązaniami. Jest kilka propozycji, niemniej więcej będziemy mogli powiedzieć najprawdopodobniej w IV kwartale 2016 r.

Co z drugą jezdnią al. Jana Pawła II (przy ul. Dywizjonu 303)? Czy ta sprawa jest już definitywnie przesądzona, że ten odcinek nie zostanie zmodernizowany i przywrócony?

Według naszych informacji przekazanych m.in. z Biura Rozwoju Gdańska, Wydziału Architektury i Urbanistyki oraz inwestora nie ma takich możliwości prawnych. Ponadto wprowadzenie drugiej nitki Jana Pawła II przy bud. 4 i 6 podzieli dzielnicę i wprowadzi intensywny ruch kołowy w środek dzielnicy (prawdopodobny skrót pomiędzy ul. Hynka i al. Rzeczypospolitej).

Gdzie na takim małym skrawku ziemi przy takiej zabudowie nowi mieszkańcy będą wychodzić ze swoimi psami?

W części A jest dość sporo miejsca w środkowej części terenu. W części B tego miejsca jest mniej. Prowadzimy rozmowy z inwestorem na ten temat. W sąsiedztwie są również tereny należące do miasta. Warto zauważyć, iż – jak pokazuje doświadczenie – mieszkańcy każdego osiedla najchętniej korzystają z własnej infrastruktury.

Czy rozważano uwarunkowanie zgody na zmianę planu zagospodarowania od poprawienia przepustowości dróg w sąsiedztwie inwestycji (w szczególności al. Jana Pawła II oraz nitki po drugiej stronie pasa startowego?

Według zapisów art. 16 ustawy o drogach publicznych inwestor jest zobowiązany udrożnić ruch w przyległym terenie. Dotyczyć to będzie ulicy Hynka przy budowie części A oraz al. Jana Pawła II w części B. Ostateczny kształt zmian nie jest jeszcze zmiany. Jak tylko otrzymamy oficjalne informacje, przekażemy je mieszkańcom.
Nitka po drugiej stronie będzie drogą wewnętrzną, gdzie w środkowej części nie będzie przejazdu. Będzie tam ogólnodostępny plac miejski (wynikający z zapisów MPZP).

Jak dużo (m2) powierzchni dostępnych placów zabaw i terenów zielonych ma powstać zgodnie z proponowaną zmianą planu zagospodarowania?

W części A jest to 71 % terenu niezabudowanego. W etapie A powstaną m.in. trzy place zabaw (oraz dwie strefy rekreacji nad usługami dla mieszkańców), siłownie zewnętrzne, ławki i ogólnodostępny plac. Prowadzone są rozmowy, aby jeszcze w kilku miejscach umieścić tereny rekreacyjne. Etap B przewiduje kolejne place zabaw oraz plac ogólnodostępny z funkcją rekreacyjną. Na całym terenie zaplanowane są aleje spacerowe i ciągi piesze.

W jaki sposób będzie można zorganizować przejście przez pas startowy – ile będzie przejść z jednej strony pasa na drugą, czy będą światła?

Według planów wszystkie obecne przejścia przez pas startowy pozostaną bez zmian. Dla Rady Dzielnicy jest to jeden z głównych warunków i wniosków do wpisania w nowy plan zagospodarowania. Dlatego też nie jest wskazany dodatkowy podział dzielnicy kolejnymi pasami Jana Pawła (po istniejącej stronie czy też drugiej przy bud. nr. 4 i 6).

Czy inwestycje zapewni przynajmniej jedno miejsce parkingowe podziemne na jedno mieszkanie?

Będzie to ponad jedno miejsce podziemne, ponieważ będzie ich 900, a mieszkań jest 800. Liczba miejsc postojowych wynika z zapisów MPZP.

Dlaczego Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec zgodziła się na sponsoring firmy Budimex Nieruchomości podczas festynu rodzinnego 21 maja 2016 roku?

Ze wsparcia jakie firma Budimex Nieruchomości przekazała na rzecz organizacji Festynu Rodzinnego skorzystali wszyscy mieszkańcy Zaspy i okolic, a w szczególności młodzież i dzieci. Rada Dzielnicy uważa to za dobry gest w stosunku do mieszkańców. Zaangażowanie każdego donatora czy sponsora warto docenić. Będziemy nadal starali się rozmawiać z inwestorem w taki sposób, aby również i mieszkańcy dzielnicy skorzystali z nowo budowanego osiedla nie tylko w postaci festynów i imprez, ale i inwestycji na osiedlu.

Jaka liczba mieszkań planowana jest na całym terenie pasa startowego?

W części A jest to około 800 mieszkań oraz w planowanej części B też około 800. Daje to około 1.600 mieszkań na całym terenie.

Jaka jest liczba miejsc parkingowych?

W części A planowanych jest 900 miejsc podziemnych oraz 200 miejsc naziemnych. W części B przy założeniu zmiany MPZP przewiduje podobne wartość miejsc postojowych. Zaś w przypadku braku zmiany MPZP i pozostawienia kompleksu handlowego w wymiarze minimum 50.000 m kw. liczba miejsc będzie adekwatna, aby zabezpieczyć potrzeby tysięcy osób odwiedzających kompleks.

Jaki jest procent powierzchni terenu zabudowy do całości terenu w części A?

Jest to 29 %.

Jaka jest planowana ilość powierzchni usługowych na całym terenie?

W części A jest to około 4.000 m kw. – m.in. planowany jest punkt przedszkolny, medyczny, stomatologiczny, kosmetyczny sklepy, bank, punkty gastronomiczne.

Czy ulica Hynka wraz z skrzyżowaniami m.in. dojazd do mostu kolejowego, skrzyżowanie z al. Jana Pawła II muszą być przebudowane w związku z planowaną inwestycją?

Według zapisów art. 16 ustawy o drogach publicznych inwestor jest zobowiązany udrożnić ruch w przyległym terenie. Dotyczyć to będzie ulicy Hynka przy budowie części A oraz al. Jana Pawła II w części B. Ostateczny kształt zmian nie jest jeszcze znany. Jak tylko otrzymamy oficjalne informacje, przekażemy je mieszkańcom.

Czy liczba kondygnacji w części B jest ostateczna? Czy liczba kondygnacji może być niższa i wynosić 5?

Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec rozmawia z przedstawicielami inwestora na ten temat. O wynikach rozmów poinformujemy.

Jaka będzie liczba pasów wzdłuż al. Jana Pawła po wybudowaniu bloków w części B?

Obecny plan zakłada budowę 4 pasów po dwa w jednym kierunku. Prowadzone są jednak pomiary i analizy ruch, które ostatecznie mają odpowiedzieć, co byłoby lepsze dla naszej dzielnicy.
Same głosy mieszkańców są podzielone. Część chciałaby właśnie takiego rozwiązania (była nawet propozycja powstania tramwaju); z kolei druga część mieszkańców chciałaby tylko dwóch pasów po jednym w jednym kierunku wraz z ograniczeniem prędkości do 40km/h tak, by nie dzielić dzielnicy i pozostawić bezpieczną komunikacje dla dzieci do szkoły i osób starszych oraz nie wprowadzać dodatkowego ruchu. Obecne trendy dot. projektowania miast są zbieżne z drugą propozycją. Miasto powinno być dla ludzi – pieszych, rowerzystów, a nie tylko dla pędzących samochodów.

Czy inwestor posiadał zgodę na kruszenie płyt pasa startowego na terenie dzielnicy? Dlaczego płyty te nie były wywożone?

Odpowiedź na pytanie dostępne na stronie www.zaspa-mlyniec.pl wraz z odpowiedzią Wydziału Środowiska i informacją firmy Budimex Nieruchomości.

Czy koncepcja w części B jest ostateczna?

Koncepcja B nie jest ostateczna i musi być procedowana zgodnie z przepisami dotyczącymi zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Nastąpi to najwcześniej na przełomie 2017/2018 r. Trwać będzie około 1-1,5 roku. Ostateczną decyzje podejmuje Rada Miasta Gdańska.

Zobacz również

IMG_2642

Ogrzewanie na Zaspie. Czas… start!

Wielkimi krokami zbliża się sezon grzewczy, dlatego Spółdzielnia MŁYNIEC apeluje do mieszkańców o prawidłowe ustawienie ...

1 komentarz

  1. Wydaj się to inwestycja zgoła identyczna jak w Krakowskich Czyżynach.
    1. Też pas startowy
    2. podobne nazwy ulic w okolicy Jana Pawła II, Dywizjonu 303
    3. Podobna skala inwestycji.
    4. Pytanie czy ceny będą równie atrakcyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>