Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Stacja zostanie rozbudowana m.in. o jeden dodatkowy peron dalekobieżny, a pasażerowie skorzystają z przebudowanych przejść podziemnych.
Prace w związku z pierwszą fazą przebudowy przejść podziemnych wymagają zmiany ruchu pieszego na stacji.
We wtorek, 11 marca 2014, od rana zmianie ulegnie organizacja ruchu pieszych na stacji.
Przejście podziemne prowadzące z budynku dworca do peronów dalekobieżnego i SKM zostanie zamknięte na odcinku od dworca do wejścia na peron dalekobieżny. Hall dworca, w tym obsługa kasowa, pozostanie dostępny dla podróżnych tak jak dotychczas.
Dojście do peronu SKM możliwe będzie z przejścia podziemnego łączącego ulice Dmowskiego i Wajdeloty. Dojście na peron dalekobieżny przewidziane jest przez tymczasowe przejście w poziomie szyn, zlokalizowane na końcu peronu od strony Gdańska Głównego i alternatywnie przez peron SKM i czynny odcinek tunelu dworcowego.
Organizacja obowiązywać będzie do końca maja 2014 roku.
Po zakończeniu prac w połowie 2015 roku pasażerowie będą korzystali z odnowionych peronów, na które z pomocą wind będą mogli dostać się niepełnosprawni, podróżni z cięższym bagażem i rodzice z dziećmi w wózkach.
Nowe perony będą wyższe od dotychczasowych. Zostaną one wyposażone w nowe elementy małej architektury jak wiaty, ławki, tablice na rozkłady i oświetlenie.
Zmodernizowana stacja posłuży również pociągom powstającej linii kolejowej do dzielnicy Matarnia i do gdańskiego lotniska. Pierwotny projekt stacji został skorygowany na prośbę inwestora zajmującego się tym przedsięwzięciem.
źródło: gdansk.naszemiasto.pl