wtorek , 28 wrzesień 2021
previous arrow
next arrow
Slider
fot. materiały prasowe

Stadion Energa Gdańsk. 22,5 mln zł – dużo to czy mało?

Koncern Energa został nowym sponsorem stadionu piłkarskiego w Gdańsku Letnicy. W ciągu pięciu lat wyłoży na ten cel maksymalnie 22,5 mln zł, czyli 4,5 mln zł rocznie. Umowa obowiązuje od 9 listopada 2015 roku.

fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl
fot. Grzegorz Mehring / gdansk.pl

Rozmowy na temat współpracy trwały kilka miesięcy. W końcu w poniedziałek, 9 listopada 2015r., prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, prezes zarządu Energa S.A. Andrzej Tersa oraz Tomasz Kowalski, prezes zarządu Arena Gdańsk Operator podpisali list intencyjny na mocy, którego nowym sponsorem stadionu w Letnicy została Energa S.A.

– To nowe narodziny stadionu, ale też nowa energia i nowa moc. Podpisanie umowy i listu intencyjnego dotyczy nie tylko nazwy stadionu, ale nawiązania szerszej współpracy – zaznaczył prezydent Adamowicz. – To nie jest umowa jednorazowa, to początek dłuższej współpracy. Chciałoby się powiedzieć za Jerzym Owsiakiem: „do końca świata i jeszcze jeden dzień dłużej”.

– Od lat wspieramy sport, edukację i popularyzujemy kulturę. Jesteśmy jedną z największych firm w regionie, nie może więc dziwić fakt objęcia przez nas sponsoringiem najpiękniejszego stadionu w Polsce, znajdującego się w naszym mieście – mówił Andrzej Tersa.

– Jesteśmy pierwszym stadionem w Polsce, który podpisuje drugą taką umowę. Umowa z Energą to początek szerszej współpracy, chcemy wspólnie rozwijać nasz obiekt w kolejnych latach – dodawał Tomasz Kowalski.

Koncern Energa w ciągu 5 lat za prawa do nazwy na stadionie w Letnicy zapłaci maksymalnie 22,5 mln zł, czyli 4,5 mln zł rocznie. Maksymalnie, gdyż ostateczna kwota będzie uzależniona od ilości i jakości przeprowadzanych akcji marketingowych na obiekcie oraz wokół niego.

– W planach mamy przeprowadzenie oprócz wielkich imprez, także te mniejsze, skierowane bezpośrednio do mieszkańców Gdańska, Pomorza, Polski oraz turystów z zagranicy – zapowiada Tomasz Kowalski. – Na dzień dzisiejszy pewne jest jedno: na Stadion Energa Gdańsk swoje mecze rozgrywać będą piłkarze Lechii. Pozostałe akcje i imprezy będą zmienne. Jakie? Na razie to tajemnica.

Poprzednia umowa z PGE także obowiązywała przez 5 lat, ale kontrakt był wyższy i wynosił 35 mln zł, czyli 7 mln zł rocznie.

Czy więc kwota 22,5 mln zł od Energi jest zadowalająca?

– Tak – odpowiedział krótko Tomasz Kowalski.

Koszt utrzymania obiektu w skali roku wynosi od 9 do 12 mln zł i zależna jest m.in. od tego, ile zużyto energii elektrycznej, ile odbyło imprez masowych, jakie były koszty odśnieżania w sezonie zimowym. Oznacza to, że operator stadionu będzie musiał pozyskać dodatkowe środki.

– Prognozujemy, że najbliższe lata będą dla stadionu bardzo dobre – zapewnia kierownictwo spółki Arena Gdańsk Operator.

Nowa nazwa oraz nowe logo na koronie stadionu mają się pojawić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Stanie się to najprawdopodobniej na początku stycznia 2016 roku.

Grupa Energa zamierza przenieść na stadion większą liczbę wspieranych imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, w których będą mogli brać udział mieszkańcy Trójmiasta i Pomorza.

– Już dzisiaj chciałbym zaprosić najmłodszych na świąteczną ślizgawkę, a także zapowiedzieć powstanie stałego centrum naukowego Planety Energi, które będzie świetną okazją do eksperymentów i nauki dla dzieci oraz młodzieży w każdym wieku – zdradza Andrzej Tersa.

O stadionie

Stadion Energa Gdańsk to jeden z najnowocześniejszych wielofunkcyjnych obiektów sportowych. Stadion został otwarty w 2011 roku i od tego czasu pełni rolę trójmiejskiego centrum sportu, rozrywki, rekreacji, a dzięki licznym powierzchniom konferencyjnym i wystawowym, także biznesu.

Obiekt zaprojektowano tak, aby mógł pomieścić ponad 40 tys. widzów – czy to podczas meczów piłkarskich, czy innych wydarzeń sportowych i kulturalnych.

Znakiem rozpoznawczym obiektu jest piękna, bursztynowa fasada nawiązująca do dziedzictwa portowego Gdańska i wielowiekowej tradycji pozyskiwania, obróbki i sprzedaży jantaru. Elewację stadionu wykonano z paneli w sześciu odcieniach bursztynu, a elementy konstrukcji stalowej dachu kształtem nawiązują do wręg statku.

Od momentu otwarcia w 2011 roku, stadion odwiedziło ponad 2 mln 330 tys. osób, uczestniczących w organizowanych na nim imprezach: meczach piłkarskich, koncertach oraz innych wydarzeniach społecznych, sportowych i kulturalnych.

gdansk.pl

Zobacz również

Pozytywny Żłobek nr 6 przy ul. Hynka 34

Budowa Pozytywnego Żłobka nr 6 w Gdańsku dobiegła końca. W żłobku przygotowano 100 miejsc dla …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *