Niecałe 3 tygodnie pozostały do otwarcia Galerii Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu. Obecnie trwa proces przekazywania lokali najemcom, którzy rozpoczęli prace wykończeniowe. Klienci pierwsze zakupy w Metropolii będą mogli zrobić podczas weekendu otwarcia, który zaplanowano na 22–23 października.
W nowym obiekcie sąsiadującym z dworcem Gdańsk Wrzeszcz przewidziano ponad 100 lokali handlowo-usługowych. Wśród głównych najemców wymienić można kino Helios, posiadające siedem najnowocześniejszych sal kinowych i oferujące jakość obrazu w rozdzielczości 4K oraz doskonały dźwięk Dolby Atmos.
Wśród pozostałych marek znalazły się m.in. Media Expert, Puma, Monnari, Apart, Sports Direct, KiK, Pepco oraz Stokki. Dodatkowo w obiekcie działać będzie nowoczesne centrum fitness Tone Zone o powierzchni ponad 1.7 tys. m kw. posiadające strefę relaksu z ogromną sauną, luksusowe szatnie, a także mini żłobek, w którym aktywne mamy mogą pozostawić swoje pociechy na czas treningu, szkoła tańca Soszyńska Dance Club oraz plac zabaw dla dzieci Honolulu mierzący ponad tysiąc m. kw. – będzie to największa przestrzeń tego typu w galerii handlowej w Trójmieście. W jednym momencie w komfortowych i bezpiecznych warunkach będzie mógł pomieścić ok. 150 dzieci. Klienci powstającego centrum handlowego Metropolia będą mogli liczyć na duży wybór różnorodnych form spędzania wolnego czasu. Najemcy z ofertą rozrywkową stanowią istotny element obiektu.
Wyróżnikiem w Galerii Metropolia jest strefa food court, w związku z bezpośrednim sąsiedztwem peronu SKM, większa o 25 proc. niż w sąsiednich obiektach. W jej ofercie znajdą się: Pizza Hut Express, Burger King, Subway, Smak Na Tak, Grand Kebab, Pierogarnia, pizzeria Mąka i Kawa oraz Town Cafe.
Cechą odróżniającą Metropolię od innych obiektów tego typu będzie również zgrupowanie w jednym miejscu firm z branży wyposażenia wnętrz. Na poziomie +1powstała strefa Interior Design, gdzie znajdziemy takie marki jak m.in. Natzke, 6Plus, Vinotii, Verso, Resto, Vox, Mania Spania, Hest i Fama Design. Najemcy Ci zajmą łączną powierzchnię ok. 8 tys. m kw.
W Galerii Metropolia dostępne będą również usługi, w tym m.in. salon fryzjerski, biuro podróży, optyk, kantor, czy salonik prasowy.
Równocześnie z otwarciem Galerii Metropolia zostanie udostępniony dla Klientów nowy peron SKM, który sąsiaduje z budynkiem galerii. Stacja Gdańsk Wrzeszcz będzie jedyną na trasie trójmiejskiej SKM, gdzie drzwi wagonów będą otwierać się na dwie strony. Natomiast dla zmotoryzowanych klientów przygotowano 720 miejsc parkingowych zlokalizowanych na dwóch najwyższych kondygnacjach. Warto podkreślić, że najwyższa kondygnacja parkingu została zaprojektowana w taki sposób, by móc z niej także podziwiać panoramę miasta.
Obok prac w samym budynku trwają także intensywne przygotowania do eventu otwarcia galerii, który został zaplanowany jako weekend atrakcji dla Klientów. Pierwszy dzień (22 października) będzie o tematyce active&sport, drugi dzień (23 października) typowo familijny. Nie zabraknie występów artystów, sportowców i popularnych gwiazd m.in. Margaret i Natalia Szroeder, a całość poprowadzą Maciej Dowbor i Krzysztof Ibisz.
Galeria Metropolia to inwestycja Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski realizowana przez spółkę celową Centrum Hevelius. Agentem komercjalizującym Galerię Metropolia jest firma Cushman & Wakefield oraz firma Re-Group.