Parkingi nadmorskie inaczej! Bez całodobowych opłat i z niższymi karami

Było niezadowolenie mieszkańców i turystów, krytyka w mediach i zbieranie podpisów pod protestem. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku analizował docierające sygnały, by poprawić funkcjonowanie parkingów w strefie nadmorskiej – i są już pierwsze efekty.

I tak, od środy opłaty na parkingach w ciągu al. Hallera pobierane będą w godzinach 9.00- 18.00 (wcześniej pobór był całodobowy). Obniżone zostaną także o ok. 40% (z 300 do 180 zł) maksymalne stawki kar nakładanych za brak opłaty za postój (to stawka, jeśli kara zostanie zapłacona później, niż cztery dni po jej otrzymaniu, kara za opłatę w terminie do czterech dni nie ulega zmianie i nadal wynosić będzie 90 złotych). Co więcej, dzięki wspólnym rozmowom udało się również otrzymać zapewnienie dzierżawcy o zmianie wysokości maksymalnych kar za brak biletu parkingowego także na wszystkich pozostałych dzierżawionych przez niego w Gdańsku parkingach, tj. przy ul.: Dąbrowszczaków, Czarny Dwór, Falowa, Lazurowa oraz Podwale Staromiejskie.

Dzierżawca parkingu zaproponował też wprowadzenie od środy specjalnego numeru telefonu, pod którym przyjmowane będą uwagi i reklamacje związane z parkowaniem na dzierżawionych przez niego parkingach. Numer ten to: 516 043 417. Swoje uwagi na temat parkingów nadmorskich można kierować też pod adres e-mail: info@zdiz.gda.pl.

Pracownicy obsługi parkingów będą mieli natomiast oprócz oznakowanych kamizelek, także specjalne identyfikatory.
Ponadto, Zarząd Dróg i Zieleni – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – dodatkowo oznakuje nowe parkingi w strefach nadmorskich. Wielu mieszkańców zgłaszało bowiem problemy z rozróżnieniem parkingów płatnych od obowiązującej w mieście Strefy Płatnego Parkowania. Zapadła więc decyzja, iż nowe parkingi będą dodatkowo oznakowane, tak żeby nikt nie miał wątpliwości że obowiązują na nich inne zasady parkowania i płatności, niż w miejskich SPP.

Duże tablice informacyjne pojawią się na dojazdach do parkingów już w sobotę, 16 lipca. Także w najbliższy weekend na parkingach dyżurować będą wolontariusze, którzy udzielać mają informacji oraz rozdawać będą kierowcom broszury dotyczące płatnego parkowania nad morzem. Cała akcję wspomoże Straż Miejska, która podobnie jak wolontariusze – udzielać będzie kierowcom informacji na temat nadmorskich parkingów.

Od wprowadzenia w Gdańsku pilotażowego programu parkowania na parkingach w strefie nadmorskiej mija 11 dni. Jest to swoisty eksperyment, zaplanowany wyłącznie na czas wakacji (do końca sierpnia) – Przypatrujemy się sytuacji, na bieżąco rozmawiamy z dzierżawcami i Strażą Miejską, analizujemy, wyciągamy wnioski – mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. – Wsłuchując się w uwagi i oczekiwania mieszkańców, podjęliśmy stosowne działania i już dziś są pierwsze efekty naszych wspólnych prac. Od jutra zmieni się sporo na parkingach usytuowanych w ciągu al. Hallera w Gdańsku.

Szczególnie istotne dla rozwiązania problemu były spotkania z dzierżawcą parkingów w rejonie ul. Hallera. ZDiZ przekazał mu sygnały docierające od mieszkańców miasta. Dotyczyły one przede wszystkim kwestii zbyt długich – zdaniem gdańszczan – godzin poboru opłat za parkowanie, stanu parkomatów oraz ich oznakowania czy odpowiedniego ubioru osób pobierających opłaty za postój. Spotkanie, które odbyło się we wtorek, 12 lipca, było bardzo owocne: przedsiębiorca dzierżawiący parkingi wykazał zrozumienie dla potrzeb mieszkańców i na prośbę Miasta postanowił od środy, 13 lipca, zmodyfikować zasady pobierania opłat na dzierżawionych przez siebie parkingach.

gdansk.pl

About Kasia

Zobacz również

Są chętni na budowę przejścia naziemnego przez al. Rzeczpospolitej

Miasto zabezpieczyło ponad 4,7 mln złotych na budowę kolejnego naziemnego przejścia. Do przetargu na realizację …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Advertisement