Turniej Dzielnic to sportowo – rekreacyjne wydarzenie, w którym drużyny walczyć będą o nagrody dla swoich dzielnic.
Każda drużyna musi składać się z przynajmniej 5, a maksymalnie 7 zawodników w tym 2 kobiet. Każdy zawodnik musi mieć ukończone 18 lat.
Wyłonienie drużyn reprezentantów każdej z dzielnic odbywa się we własnym zakresie
Termin zgłaszania drużyn upływa w dniu 22/06/2014.
Wszystkie zgłoszone drużyny uczestniczą w eliminacjach w dniu 27/07/2014
Podczas eliminacji zostanie wyłonionych sześć drużyn które uczestniczą w Wielkim Finale.
Nagrody: I miejsce – 30 000 zł, II miejsce – 20 000 zł, III miejsce – 10 000zł. Nagrody do wykorzystania na potrzeby dzielnicy w roku budżetowym 2015
Turniej będzie oparty o 6 konkurencji:
KOSZYKARSKA KARUZELA
Zadaniem zawodników jest wykonanie jak największej ilości celnych rzutów do ruchomych koszy które obraca drużyna przeciwna w czasie 2 minut. Zawodnicy drużyny atakującej (4 os.) ustawieni są pojedynczo na obwodzie obszaru, w którym poruszają się kosze. Zawodnicy drużyny przeciwnej (4 os.) znajdują się przy ramionach karuzeli. W tej konkurencji podczas Turnieju Dzielnic, odbędą się 3 „mecze” – o tym, która dzielnica będzie rywalizować z którą, zadecyduje losowanie. Zwycięży drużyna, która zdobędzie najwięcej „koszy”.
WYŚCIG ZORB
Zadaniem zawodników jest pokonanie w zorbie w jak najkrótszym określonej liczby okrążeń po wyznaczonym torze.
W rywalizacji bierze udział pięciu członków drużyny – zmieniają się oni co jedno okrążenie. Podobnie jak w pierwszej dyscyplinie, również w wyścigu zorb, dzielnice będą rywalizować parami. O zwycięstwie zadecyduje najkrótszy czas pokonania wyznaczonej trasy.
PODNIEBNE SZCZUDŁA
Zadaniem zespołu jest pokonanie wyznaczonej trasy na specjalnych szczudłach, podwieszanych do kratownicy o wysokości ok. 3m. w formie sztafety. Po wejściu na szczudła zawodnik przekłada i podwiesza je na kratownicy pokonując w ten sposób wyznaczony dystans (około 6 metrów). Przejście całej trasy musi odbyć się bez dotykania ziemi. O zwycięstwie decyduje czas wykonania zdania (w jednym czasie na szczudłach może przebywać tylko jedna osoba
z drużyny).
MEGA SKAKANKA
Zadaniem 4 osób z drużyny skacząc przez skakankę jest przeniesienie z miejsca A na miejsce B wszystkich piankowych elementów. Dwaj zawodnicy stoją na platformach wys. 1m (w odległości ok. 5m od siebie) i kręcą skakanką. Pozostali
członkowie drużyny pobierają z miejsca A po jednym elemencie, przeskakują przez skakankę i odkładają element na miejsc B, budując z nich ścianę.. Ściana musi być budowana dokładnie tak samo jak na miejscu A.
TRÓJKOŁOWCE
Jedna osoba zajmuje miejsce w wózku kładąc się na brzuchu i ma za zadanie kierować trójkołowcem . Kolejny zawodnik
ustawia się z tyłu i za pomocą specjalnych uchwytów pcha trójkołowiec do przodu (każdy zawodnik pcha trójkołowiec jedno okrążenie). Po pokonaniu okrążenia następuje zmiana zawodnika pchającego, zmiana może odbyć się tylko w specjalnie do tego wyznaczonej strefie. Na torze ustawione są przeszkody ,które należy ominąć. Drużyna ma do pokonania 5 okrążeń toru Czas zatrzymywany jest, gdy po wykonaniu ostatniego okrążenia, drużyna minie linię mety.
WALKI GLADIATORÓW
Arena gladiatorów – Chcesz się poczuć jak gladiator w czasach imperium rzymskiego? Nic prostszego dzięki naszemu
przenośnemu „Colloseum”. Dwóch gladiatorów uzbrojonych w gąbkowe lance i hełmy ma za zadanie stoczyć walkę na arenie. Dmuchane sprężyste podłoże, sprawia, że pojedynek na takiej arenie jest niezwykle bezpieczny i bardzo widowiskowy. Zadanie polega na zepchnięciu przeciwnika. Rywalizacja odbywa się ponownie w wylosowanych wcześniej parach.
KONKURENCJE NIESPODZIANKI
W związku z tym, że Uczestnicy Turnieju Dzielnic będą wcześniej znać dokładnie zadania w ramach poszczególnych konkurencji zdecydowaliśmy trochę urozmaicić zmagania. O ostatnich, konkurencjach, zawodnicy nie będą wiedzieć nic. Dowiedzą się o nich czegoś dopiero na miejscu. O zwycięstwie zdecyduje ogólne przygotowanie poszczególnych drużyn i team spirit!
Mieszkańców Zaspy prosimy o zgłaszanie się na : zaspa-mlyniec@radaosiedla.gdansk.pl