Największe atrakcje turystyczne województwa pomorskiego, na scenie znany aktor oraz mieszkańcy z… bajkowymi rekwizytami, a w tle zmagania o szansę, by stać się twarzą regionu – wszystko to brzmi trochę jak z bajki, lecz dzieje się zupełnie realnie. 9 lipca (w środę) w Gdańsku, na Długim Targu przy fontannie Neptuna, w godz. 10.00-18.00 odbywa się pomorska odsłona kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej „Bajkowy urlop w Polsce”.
Co trzeba zrobić, by zostać twarzą POMORSKIEGO i gwiazdą reklamy, a przy tym otrzymać honorarium 2000 złotych? Wystarczy przyjść w godzinach 10.00-18.00 na Długi Targ w Gdańsku (przy fontannie Neptuna) i wziąć udział w konkursie „Zostań twarzą regionu”.
Zadaniem uczestników będzie odegranie – w bajkowej aranżacji – scenki inspirowanej walorami turystycznymi regionu. Bajkowe postacie i motywy były wykorzystywane w promocji wszystkich polskich województw w ramach projektu Promujmy Polskę Razem. Gościem akcji będzie aktor Szymon Bobrowski, który z pewnością pomoże uczestnikom pokonać tremę.
Wszystkie inscenizacje będą fotografowane, zdjęcia umieszczone w Internecie i poddane głosowaniu. Spośród nominowanych przez internautów, jury wybierze następnie jedną, najbardziej pomysłowo odegraną scenkę z danego regionu. Wyłonione w ten sam sposób, we wszystkich województwach, zdjęcia bajkowo-turystycznych inscenizacji będą umieszczone na ponad 250 billboardach w całej Polsce, w listopadzie br. Wszystkie szczegóły na stronie www.twarzregionu.pl
Akcja promocyjna to element kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”, podsumowującej dotychczasowe działania w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, realizowanego przez Polską Organizację Turystyczną w latach 2010-2014. Jego celem jest promocja turystyczna Polski na rynkach zagranicznych.
Projekt Promujmy Polskę Razem to wyjątkowe przedsięwzięcie. Pierwszy raz, dzięki środkom unijnym, zostały zrealizowane zagraniczne kampanie multimedialne promujące polską turystykę. Rejs żaglowca Fryderyk Chopin po Europie, czy kampania „Feel Invited” przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012™, to działania zakrojone na szeroką skalę, prowadzone z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań i niebanalnych sposobów mówienia o Polsce i Polakach.
– Już dziś odczuwamy efekt Euro 2012. To zwiększona liczna turystów i infrastruktura na najwyższym poziomie wśród której są nowe hotele, centra konferencyjne, które sprawiają, że sezonowość dla Gdańska przestaje mieć znaczenie – podkreśla prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. – Miasto, żyje cały rok. Musimy więc iść za ciosem i nasz potencjał rozwijać.
Źródło: gdansk.pl