Wystartowała pierwsza Ogólnopolska Kampania Społeczna „Diagnostyka jajnika”. Zainaugurowano ją pod hasłem: „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki”. Jej celem ma być przekonanie kobiet do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych. Ambasadorką kampanii jest aktorka, Anna Dereszowska. Nieprzypadkowo właśnie ona – w wieku dziewięciu lat straciła matkę z powodu raka jajnika. Firma Golden Rose została sponsorem akcji, bo po latach upiększania kobiet postanowiła, że chce też towarzyszyć im w codziennej walce o zdrowie i życie. Cele, jakie stawia sobie organizator kampanii, czyli Organizacja Kwiat Kobiecości, idealnie wpisują się w to, czego potrzebują współczesne Polki: informacji, edukacji, pomocy i wsparcia.
Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która zorganizowała kampanię, przekonuje, że bardzo ważne jest wzajemne mobilizowanie się kobiet oraz edukacja w zakresie objawów i wczesnego wykrywania choroby. Zachęca do rozmów z siostrą, mamą, babcią na temat nowotworów kobiecych, które zdarzały się w rodzinie. A co robić, jeżeli choroba pojawiała się wcześniej u naszych przodków? Powinnyśmy wykonać badania w kierunku mutacji w genie BRCA1 i BRCA2.
Każdego roku w Polsce rozpoznaje się około 3500 nowych zachorowań na raka jajnika, a umiera około 2500 kobiet. Można powiedzieć, że statystycznie każdego dnia 9 Polek dowiaduje się, że ma raka jajnika. Nowotwory złośliwe jajnika są na piątym miejscu pod względem częstości zgonów u kobiet. Pamiętajmy, że najskuteczniejszym sposobem wykrycia tej choroby jest proste, szybkie i bezbolesne badanie: usg dopochwowe.
Kampanię zainaugurowano 22 września 2015 r. na konferencji w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z badaniem społecznym przeprowadzonym przez Instytut badawczy IQS na temat świadomości Polek o raku jajnika i konieczności wykonywania badań ginekologicznych. Podczas konferencji wystąpili m.in. prof. dr hab. n .med. Jan Lubiński – założyciel i kierownik Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie oraz prof. dr hab. n. med. Mariusz Bidziński – związany ze Szpitalem Praskim p. w. Przemienienia Pańskiego w Warszawie, wykładowca na Wydziale Nauk o Zdrowiu UJK w Kielcach oraz Anna Dereszowska i Marlena Zasadni – która sama zmagała się z nowotworem.
Na potrzeby kampanii została stworzona wyjątkowa koszulka, której zadaniem jest przekonanie kobiet o tym, żeby zaczęły dbać o swoje zdrowie.
Sponsor, firma Golden Rose przygotowała Annę Dereszowską do sesji zdjęciowej poprzedzającej inaugurację kampanii. Aktorkę w makijażu wykonanym kosmetykami tej marki zobaczymy na promującym ją plakacie.