24.11, czwartek, godz. 19:00 Kino w Blokowisku: Moda – prawdziwe koszty – pokaz filmu i dyskusja. https://fb.me/e/4EbA8zeSL
(The True Cost) to pełnometrażowy film dokumentalny z 2015 r. Pokazuje prawdziwe koszty generowane przez przemysł szybkiej mody.
Przez ostatnie dekady ceny odzieży stopniowo malały. Jednocześnie koszty powiązane z tą branżą, ponoszone przez ludzi i środowisko, wzrosły drastycznie. Film „The True Cost” w reżyserii Andrew Morgan pokazuje prawdziwy koszt wytworzenia naszych ubrań i odsłania kulisy przemysłu tekstylnego. Po seansie zapraszamy na rozmowę.
Współorganizatorem pokazu jest organizacja Fashion Revolution Polska działająca na rzecz edukacji, popularyzowania transparentności łańcucha dostaw i zachęcania firm z branży odzieżowej do wprowadzenia etycznych standardów i zrównoważonego rozwoju.
25.11, piątek, godz. 19:00 Teatr w Blokowisku: DELTA WENUS – czytanie performatywne w ramach stypendium kulturalnego Miasta Gdańska https://fb.me/e/2O4w9BAq1
Teatr w Blokowisku: DELTA WENUS – taki tytuł nosi jeden z najbardziej rewolucyjnych zbiorów opowiadań erotycznych XX wieku. Autorka, Anaïs Nin, guru feministek XX wieku, rozprawia się w niej z tematem kobiecej seksualności tworząc manifest ludzkiej cielesności. To właśnie ta książka jest punktem wyjścia do wydarzenia, które odbędzie się 25 listopada w Teatrze w Blokowisku. Poprzez sportretowanie bohaterki w jej rozkwicie twórczym, feministycznym i seksualnym podjęta zostanie przez autorkę próba wypracowania dialogu między skrajnościami, a także zmierzenia się z otaczającą nas rzeczywistością oraz problemami z jakimi mierzą się grupy marginalizowane społecznie w Polsce XXI wieku.
Tekst i reżyseria: Paulina Eryka Masa
Obsada: Justyna Bartoszewicz, Magdalena Boć, Urszula Kobiela
Opieka artystyczna: Tomasz Kaczorowski
28.11, poniedziałek, godz. 19:00 TEATR W BLOKOWISKU: (Nie)Cierpienia Młodego Wertera – teatralno-muzyczna reinterpretacja klasyki https://fb.me/e/3SANv1Gyg
Pozbawiony imienia bohater epistolarnej powieści „Cierpienia młodego Wertera” (1774) to pierwsza z szeregu kreacji postaci rodzącego się w Europie romantyzmu. Dzieło Goethego z jednej strony wywarło ogromny wpływ na twórczość całego pokolenia pisarzy i dramaturgów, z drugiej nastąpił proces „mumifikacji” pierwowzoru.
Postać młodego Wertera uczyniono sztancą, wielokrotnie powielanym schematem, wreszcie samego bohatera odesłano do muzeum. Założeniem twórców monodramu „Być jak Młody W.” jest próba wydobycia go stamtąd.
Być może prawdziwy żar Wertera jest bliższy muzykom rockowym z tzw. klubu 27 niż pierwszemu wrażeniu, z jakim dziś spotykamy się wypowiadając słowo „Werter”?
Tekst i reżyseria: Mariusz Babicki
Scenografia: Monika Ostrowska
Obsada: James Malcolm
GAK Plama (ul. Pilotów 11, Gdańsk Zaspa) zaprasza.