poniedziałek , 6 grudzień 2021
previous arrow
next arrow
Slider
fot. gdansk.pl / Jerzy Pinkas

Ponad 170 mln pasażerów w gdańskiej komunikacji miejskiej

Rok po roku gdańska komunikacja miejska bije kolejne rekordy przewiezionych Pasażerów. Na wszystkich liniach organizowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku przewieziono w 2014 r. aż 170 864 329 pasażerów.

Stale rosnąca roczna liczba pasażerów ZTM Gdańsk jest najlepszym dowodem na wysoki poziom jakości świadczonych usług w gdańskiej komunikacji, przede wszystkim tramwajowej. Liczby mówią same za siebie: w roku 2009 przewieziono 147 803 899, rok później już 154 936 795. Rok 2011 zakończono liczbą 157 077 625, a rok 2012 – 162 258 991 pasażerów. Rok 2013 to 168 000 399, a ubiegły – aż 170 864 329.

Powodów tendencji wzrostowej popularności komunikacji miejskiej oraz jej pozytywnej oceny jest kilka.

– Po pierwsze: atrakcyjna polityka taryfowa, po drugie: ciągłe rozszerzanie oferty przewozowej, po trzecie: wymiana taboru starszego typu na bardziej komfortowy i przyjazny osobom niepełnosprawnym – wymienia zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. – Dziś mamy w taborze 76 % niskopodłogowych tramwajów i 100% niskopodłogowych autobusów, do tego dochodzi wydzielenie ok. 90% gdańskich torowisk, co sprawia, że tramwaje są niezależne od sytuacji drogowej i przewożą pasażerów nawet wtedy, gdy auta tkwią w zatorach w godzinach szczytu. Nie możemy zapominać również o wskaźnikach punktualności, które w przypadku autobusów wynoszą 72 %, a tramwajów aż 91 % – podkreśla Wiceprezydent Grzelak.

Również w 2014 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku osiągnął wyjątkowy wysoki, oscylujący w granicach 50% wskaźnik pokrycia kosztów dochodami własnymi.

– Usługi komunikacji miejskiej organizowane przez ZTM w Gdańsku są finansowane m.in. z dochodów ze sprzedaży biletów i opłat dodatkowych oraz dopłat z budżetów gmin – mówi Piotr Grzelak. – W planie transportowym na lata 2014-2030 założyliśmy, że wskaźnik pokrycia kosztów dochodami własnymi będzie kształtował się na poziomie 46-50% rocznie, który jest wynikiem przewidywanej liczby pasażerów, kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych. W 2012 r. wskaźnik ten wyniósł 46,53%, w roku 2013 – 46,61%, a za rok 2014 aż 49,22% – dodaje.

źródło: gdansk.pl

Zobacz również

Parada Niepodległości 2021 coraz bliżej. Sprawdź co się szykuje na 11 listopada

Parada Niepodległości powraca! Wprawdzie z wieloma covidowymi ograniczeniami, ale jednak się odbędzie. 11 listopada w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *