piątek , 25 Czerwiec 2021
previous arrow
next arrow
Slider
fot. Internet

Witaminy a wygląd włosów

Sekretem zdrowych i lśniących włosów jest ich stała pielęgnacja, ale również zrównoważona dieta bogata w składniki odżywcze. Jakich składników potrzebują włosy?

Cystyna wpływa na wzrost włosów. Znaleźć ją możemy w żółtkach jaj, produktach zbożowych, zarodkach pszennych, soi, płatkach owsianych, otrębach pszennych.

Cynk uaktywnia enzymy kontrolujące metabolizm białek które zawierają wiązania dwusiarczkowe potrzebne do budowy włosa. Cynk naturalnie odkłada się we włosach i przy jego braku włosy staja sie słabsze. Znajdziemy go w  produktach z pełnego zboża, ryżu naturalnym, pszenicy, jęczmieniu, serach żółtych, pestkach dyni, orzechach włoskich, ostrygach, jajkach, sezamie, soczewicy, kokosie, migdałach, kukurydzy, sezamie, ziarnach słonecznika, grzybach, groszku, orzechach nerkowca, fasoli mung.

Żelazo  a dokładniej jony żelaza są związane z tzw. oddychaniem komórkowym dostarczającym energii komórkom macierzy, dzięki których podziałom i różnicowaniu się powstaje włos. Są też niezbędne dla działania pewnego enzymu wpływającego pośrednio na prawidłowość i częstość podziałów komórek macierzy, co decyduje o prawidłowej budowie i tempie wzrostu włosów. Szukajmy go w szpinaku, pestkach dyni, awokado, soi, orzechach włoskich, pokrzywie, życie, morelach, ostrygach, kukurydzy, sezamie, jajkach, natce pietruszki, ziarnach słonecznika, grzybach, groszku, oliwkach, orzechach nerkowca, daktylach, pszenicy, fasoli mung.

Miedź działa wzmacniająco na włosy. Od miedzi zależy wzrost prawidłowej struktury rogowej włosa. Niedobór miedzi skutkuje np. zbyt małą ilością mostków dwusiarczkowych, które wzmacniają wytrzymałość i sprężystość włosów. W konsekwencji włosy stają się słabe, a w organizmie dochodzi do zaburzeń w gospodarce żelazem, co jeszcze bardziej może niekorzystnie odbić się na stanie naszych włosów. Niedobór może także prowadzić do odbarwienia i zmian strukturalnych we włosach. Miedź znajduje się w mięsie.

Tak więc niedobór witamin w pierwszej kolejności spowoduje, że włosy będą cienkie, łamliwe i bez połysku. Kolejny etap to zahamowanie wzrostu, później przerzedzanie się włosów, natomiast w skrajnych przypadkach może doprowadzić do całkowitego wyłysienia.

14Warto więc się dobrze odżywiać 🙂

Ilona Krzyżanowska

SZTUKA CZESANIA IKONA
609 11 33 11
Al.Jana Pawła II 6F/2
Gdańsk, Zaspa

Zobacz również

Thermomix urządzenie z potencjałem

Młode panie domu oszalały na jego punkcie. Reklamowany przez influenserki w mediach społecznościowych stał się …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *