Eurowizja Eurowizją, finalista finalistą, ale buty Cleo zachwyciły niejedną kobietę. Skąd są? Jak powstały? Na moje pytania odpowiada Marcin Miętus, CEO (Chief executive officer) MYS Fashion Group.
MYS – dla kogo zostało stworzone?
MYS jest marką przeznaczoną dla wymagających klientek, które z najnowszych kolekcji mogą wybrać dla siebie idealny model w ulubionym kolorze, materiale, o odpowiedniej wysokości obcasa, oraz, co najważniejsze, dobrać do tego dowolną ilość wymiennych dodatków pozwalających zmieniać charakter danej pary butów w zależności od okazji czy nastroju. Inspiracją dla kolekcji był dzień z życia aktywnej kobiety praca w biurze, lunch, kolacja lub spotkanie z przyjaciółmi i odwieczny problem jak tu zmieścić w torebce kilka par pasujących do okazji butów. Z MYS to żaden problem! Wystarczy, że w torebce znajdzie się miejsce na kilka wymiennych dodatków. A wszystko to dzięki innowacyjnej aplikacji dostępnej na stronie mysfashion.com jaką jest Konfigurator MYS.
Wiele osób dowiedziało się o MYS dzięki Cleo i Eurowizji. Jakie to uczucie uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu?

Jest nam bardzo miło, że mogliśmy dla Cleo stworzyć buty specjalnie projektowane na to wydarzenie. Dobraliśmy dla artystki najlepszej jakości skóry i materiały w odpowiednim kolorze, wyprofilowaliśmy i dodaliśmy specjalną gąbkę pod palcami z której słynie MYS, dzięki czemu Cleo mogła spędzić komfortowo 14 godzin podczas przygotowań do występu właśnie w butach MYS. Jesteśmy dumni z naszej artystki, zapewne jak cała Polska.
Jakie są klientki MYS?
MYS to marka która nadąża nie tylko za trendami, ale przede wszystkim za potrzebami klientów. Wiele razy zdarza się, zapewne każdemu, że nie może znaleźć takich ubrań czy butów jakie sobie wymarzył. Ciągle powtarzamy „ładne, ale…”. W tej kwestii to raczej Internet w pierwszej kolejności odpowiada na nasze potrzeby. Przy wyborze produktów, co podkreśla również firma MYS, warto zawsze zwracać uwagę na jakość i unikatowość, a cena? Można odwołać się tutaj do motta rodziny Gucci, że: „Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę”.
Czym różni się MYS od innych firm?
Innowacje jakie wprowadzamy nie kończą się na programach do konfigurowania obuwia czy wymiennej biżuterii. Pozyskując coraz większy udział w sprzedaży internetowej łamiemy kolejne bariery zakupowe związanie z pewnością zakupionego rozmiaru. MYS Fit to aplikacja do telefonu komórkowego, która w prosty sposób zeskanuje i poda nam rozmiar naszej stopy. Dzięki temu, możemy być pewni, że zakupione obuwie będzie na nas pasować.

Ostatnim elementem jest projekt MYS Fashion Group, który zaprasza do współpracy projektantów, aby stworzyli dla swoich odbiorców buty zgodne wizerunkowo z kolekcją ich ubrań, bloggerów czy celebrytów, aby wyrazili swój indywidualny styl oraz butiki w których klienci będą mogli znaleźć lub zaprojektować swój wymarzony produkt.
Wbrew luksusowi, który towarzyszy firmie – ceny się są wygórowane. Czy 600 zł za wyprodukowanie unikalnych butów nie jest ceną zaniżoną?
Tworząc produkty MYS chcieliśmy wprowadzić produkty gdzie można będzie je zakupić w atrakcyjnej cenie i bardzo dobrej jakości. Jak wiadomo na rynku można spotkać obuwie bardzo drogie lub bardzo tanie, które pozostawia wiele do życzenia. My wypełniamy lukę rynkową i dajemy szanse na posiadanie swoich wymarzonych butów w idealnym kolorze i 3 letniej gwarancji.
Skąd pomysł, aby klientka mogła sama stworzyć swoje wymarzone buty?
Pomysł zrodził się od rozmów ze znajomymi, gdzie rozmawiając o szpilkach z kobietami, zawsze pojawiało się stwierdzenie, że nie można znaleźć tych idealnych, gze względu na brak rozmiaru, nieodpowiednią wysokość obcasa, kolor i zastosowane materiały. Dlatego powstał pomyśl, aby stworzyć konfigurator, gdzie będzie można wybrać idealną wysokość, nosek obuwia, wycięcia, materiały o kolory. Później zadawałem sobie pytanie, dlatego kobiety rzadko noszą obuwie z dodatkami – odpowiedź była dość oczywista – użyteczność. Dlatego pomyślałem, aby stworzyć technologii, gdzie dodatki będzie można dokładać do obuwia lub je zdejmować w zależności od okazji lub humoru – wtedy do pracy, gdzie musimy mieć odpowiedni dresscode możemy ubrać czarne klasyczne szpilki, a po pracy założyć dodatki w formie kwiatów czy czasek i zmienić swoje obuwie na bardziej szalony styl. I tak powstała idea Make Your Style., w skrócie: MYS!

Jak długo trzeba czekać na realizację swojego projektu?
Buty tworzone są za każdym razem od podstaw. Szewcy wycinają, ćwiekują parę za parą, zwracając uwagę na detale wykonania i wykończenia. Cały proces zamyka się w czasie 14 dni roboczych, chociaż nie ukrywam, że bywają (zwłaszcza dla Panien Młodych) terminy ekspresowe – jeśli tylko mamy możliwości staramy się pomóc w każdej sytuacji dlatego MYS Customer Service cieszy się takim uznaniem ze strony klientów.
Czy planujecie Państwo otwarcie butików? Może Trójmiasto?
MYS to głównie dostępność internetowa, aby każdy klient niezależnie od miejsca zamieszkania mógł zakupić obuwie MYS. Niemniej jednak mamy butiki partnerskie stacjonarne w Nowym Jorku, Madrycie, Warszawie, Katowicach i Kaliszu. Przygotowaliśmy również ofertę franczyzową i partnerską dla osób zainteresowanych współpracą z nami, gdyż butiki MYS wyróżniają się produktami o wysokiej jakości, wygodzie i dopasowaniem obuwia poprzez możliwość własnego zaprojektowania dlatego cieszą się uznaniem również wśród projektantów, którzy mogą projektować obuwie do swoich kolekcji ubrań. Więcej można odnaleźć na: http://mysfashion.com/pl/franczyza. A Trójmiasto? Myślę, że wkrótce!