Podczas Świąt spotykamy się z bliskimi, ale także wręczamy sobie wzajemnie upominki. Czasami jednak zdarza się, że prezenty są nietrafione i stają się przysłowiową „zawalidrogą”. Co zrobić z niechcianym podarunkiem?
W polskich sklepach nie ma nakazu przyjęcia zwrotu towarów jeśli zakupów dokonało się w sklepach stacjonarnych. Ta zasada dotyczy tylko i wyłącznie zakupów przez Internet lub telefon. Jednakże większość sklepów wychodzi naprzeciw potrzebom klientów.
– Podczas przedświątecznych zakupów informowałyśmy wszystkich klientów, aby przy usuwaniu ceny z metki nie usuwali kodu kreskowego. Wtedy przez 30 dni od daty dokonania zakupu możemy przyjąć zwrot – mówi Pani Karolina, pracująca w jednym z sieciowych sklepów odzieżowych.
Jeśli jednak nie uda nam się zachować metki lub tym bardziej paragonu, warto negocjować wymianę towaru z kierownikiem sklepu lub samą centralą danej firmy. Zazwyczaj udaje się osiągnąć kompromis i obie strony są zadowolone.
Za nami kolejne Święta, a nietrafionych prezentów jak co roku są tysiące. Za niecały rok warto zastanowić się co sprawi naszym bliskim prawdziwą przyjemność i dopiero wtedy podjąć decyzję o zakupie prezentu. Kupowanie prezentów w ostatniej chwili zwykle okazuje się błędem. Dlatego warto poświęcić na to czas odpowiednio wcześniej. Drobny, ale trafiony upominek może sprawić naprawdę wiele radości.