previous arrow
next arrow
Slider
Mat. prasowe

Rośnie zainteresowanie headhuntingiem w Sopocie

Sopoccy przedsiębiorcy, podobnie jak ich koledzy w innych miastach, od lat narzekają na problemy ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. Jeszcze do niedawna dotyczyło to wyłącznie niskich stanowisk, np. produkcyjnych, ale obecnie obserwujemy także trudności z obsadzeniem etatów managerskich, kierowniczych, a już szczególnie specjalistycznych. To główny powód, dla którego coraz więcej firm korzysta z headhuntingu w Sopocie. Czym jest headhunting? Skąd tak duże zainteresowanie tą usługą?

Headhunting, czyli „łowienie głów”

Każdy z nas słyszał o łowcach głów, ale w większości kojarzymy ten termin z książek podróżniczych czy filmów. Okazuje się jednak, że ma on zastosowanie także w branży rekrutacyjnej. Headhunting to nic innego, jak profesjonalne polowanie na pracowników. Oczywiście nie tych przypadkowych, szeregowych, ale mających wysokie kwalifikacje zawodowe, duże doświadczenie czy jakieś unikalne umiejętności.

Takich osób brakuje na rynku, stąd agencje rekrutacyjne w Sopocie zaoferowały swoim klientom usługę headhuntingu. Różni się ona od standardowej rekrutacji, ponieważ w tej strategii chodzi o pozyskanie pracownika bez ogłaszania naboru, w sposób dyskretny, zakulisowy. Agencja headhunterska ( https://veritahr.com/sopot/headhunting/ ) musi działać po cichu, dlatego termin „headhunting” jak najbardziej jest tutaj adekwatny.

Jak to wygląda w praktyce?

Firma, która chce skorzystać z usługi headhuntingu najpierw musi znaleźć agencję świadczącą taką usługę. W Sopocie najlepszą opinią wśród przedsiębiorców cieszy się Verita HR – agencja headhunterska rekomendowana aż przez 97% klientów biznesowych.

Kolejnym krokiem jest dokładne określenie swoich oczekiwań względem pracownika. Specjaliści agencji tworzą na tej podstawie profil idealnego kandydata i zabierają się do pracy. Agencja wykorzystuje własne kanały dotarcia do potencjalnych pracowników, często korzystając z social mediów czy portali kariery, jak np. LinkedIN.

Po wytypowaniu osób, które mogą spełnić oczekiwania klienta, agencja nawiązuje z nimi bezpośredni kontakt, ale nadal nie zdradzając tożsamości klienta. Zachowanie dyskrecji jest o tyle ważne, że gdyby pracownik jednak odmówił przejścia do konkurencji, to mógłby powiedzieć o jej zakusach przełożonemu – a to rodzi ryzyko branżowego konfliktu.

Agencja „bada grunt”, sprawdza, czy kandydat jest w ogóle zainteresowany zmianą miejsca zatrudnienia. Jeśli tak, wówczas pracownicy agencji przedstawiają kandydatowi argumenty przemawiające za wybraniem oferty jej klienta. Tutaj w grę wchodzą już elementy strategii employer branding, czyli kreowania atrakcyjnego wizerunku pracodawcy.

Jeśli pracownik deklaruje chęć zmiany miejsca zatrudnienia, wówczas agencja – w zależności od ustaleń z klientem – może zaprezentować mu wszystkie warunki, pośredniczyć w negocjacjach płacowych lub skontaktować obie strony ze sobą i na tym zakończyć swój udział w procesie pozyskiwania pracownika.

Jakie są korzyści z headhuntingu?

Firmy, które zdecydowały się na skorzystanie z usługi headhuntingu, zwykle są z tego bardzo zadowolone. Trudno znaleźć drugą równie skuteczną metodę pozyskiwania pracowników, a już szczególnie na tak konkurencyjnym rynku, jak Trójmiasto.

Podkreślmy przy tym, że headhunting można wykorzystać do pozyskiwania pracowników na dowolne stanowiska, jednak w praktyce firmy najczęściej zlecają tę usługę wtedy, gdy pilnie muszą obsadzić wolne etaty:

  • managerami,
  • pracownikami wyższego szczebla,
  • specjalistami w wąskich dziedzinach.

To warto wiedzieć

Headhunting dobrze sprawdza się również do pozyskiwania członków zarządu, prezesów czy nawet wspólników.

Do podstawowych zalet headhuntingu zaliczymy skuteczność. W odróżnieniu od tradycyjnej rekrutacji tutaj nie ma mowy o analizowaniu setek aplikacji, wśród których może nie znaleźć się żadna godna zainteresowania. Agencja headhuntingowa zawsze zaczyna od przeprowadzenia dokładnego researchu rynkowego, aby wytypować wyłącznie te osoby, o które warto się postarać. Nie ma więc mowy o ryzyku zatrudnienia kogoś, kto nie nadaje się na przygotowane dla niego stanowisko – a już szczególnie pod względem kwalifikacji zawodowych.

Korzyścią wynikającą z headhuntingu jest także to, że pracodawca ma szansę pozyskać bardzo cennego pracownika zanim zainteresuje się nim konkurencja. Jest pewna grupa specjalistów, którzy nigdy nie zgłaszają się do standardowego procesu rekrutacyjnego i nie starają się o pracę. Wiedzą, że mają na tyle wysokie kwalifikacje, iż to pracodawcy muszą walczyć o nich. Docierając do takiego fachowca przed innymi firmami zyskuje się dużą szansę na pozyskanie go bez konieczności ostrego podbijania stawki.

Rosnące zainteresowanie headhuntingiem jest znakiem naszych czasów, w których to pracodawcom coraz trudniej jest znaleźć pracowników mających odpowiednie kompetencje zawodowe, dobrze wykształconych oraz spełniających kryteria charakterologiczne. Dzięki headhuntingowi firmy mogą dotrzeć do takich osób nie tracąc czasu i pieniędzy na bezskuteczną rekrutację.

Zobacz również

Nowy, trzeci wymiar w budownictwie – technologie wykorzystywane przez deweloperów

W Polsce według różnych szacunków brakuje od 1,2 do 3 milionów mieszkań. Większość klientów poszukujących …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *